MENANTI KEHADIRAN SI KECIL...

menantikan kehadiran si kecil[si k]
sgt bermkna dlm hidup sesebuah keluarga..tetapi apakn daya kita hanya merancang
tuhan yg m'nentukn..aku sentiasa mendoakan agar si k d'lahirkan dlm keadaan yg sihat dan selamat..

selalunyer aku melihat bayi mereka di dlm wad icu,
kali ni si k aku yg masuk sendri dlm icu tu..
d'lahirkan tanpa m'dgr suara tangisan yg selalu d'laungkn oleh sesetengah bayi,
tetapi,si k tidak..dier t'pkse d'kejarkn ke wad icu..doktor b'tungkus lumus utk
m'yelamatkn si k...mereka tidak henti2 berdoa agar si k dpt d'selamatkn,begitu
juga aku..
kesedihan melihat si k yg t'pkase memakai byk wayar akibat sukar bernafas semasa
d'lahirkn..kesian aku melihat si k berada di wad itu..raut wajah muka yg sungguh comel
tp t'pkse d'msukan ke wad itu dgn d'pasangkn beberapa wayar.
si k yg maseh kecil t'pkse menerima alat bantuan p'nafasan..
tangisan air mata aku jelas kelihatan ketika aku b'doa..segara aku kesatkn air mataku itu.
aku tidak sangka perkara begini boleh t'jd di kalangan keluarga aku.
hendak sahaja aku marah kenapa ia terjadi kpd kami..??kenapa..??
tetapi apakan daya tuhan yg m'tukan..aku memank xboleh menolak segala apa yg t'jd.
aku sekeluarga hanya mampu b'doa agar si k cepat sembuh.AMIN.

MASEH D KONGKONG WALAPOWN DAH BESAR..??

ini ar kehidupan aku..walaupown dah besar..aku rasa still lg d kongkong...
t'tamanyer bab2 kawan..termasuk kawan mak aku nyer anak..!!
kalau aku xnak kawan ngan owhg tu jgn ar pksa aku..
aku ada hak nak kawan ngan sapa2..tp jgn paksa aku nak kwn ngan
owhg yg aku sukar nak kawan...!!

aku dah besar..biar aku sendiri yg tentukan hala tuju hidup aku..
jgn sibuk2 nak tentukan hidup aku..

aku susah nak b'sosial sebab itu lah aku xsuka gaul ngan owhg yg owhg sruh..
kalau boleh biar aku sendri yg cari kawan bukan owhg len..!!

KENAPA KITA TAK PERNAH PUAS DGN KECANTIKN KITA..??

biasa lar..adat ar kan sume owhg memank xpernak puas apa yg mereka miliki..
aku pown sama gak tp nak wat cam mner jnji tubuh aku sihat & tiada kecacatan : )

tetapi ramai yg berpendapat bahawa wanita sememangnyer mahukan kecantikan
100% yg sempurna sehingga mereka sanggup melakukan pembedahan plaastik..
tahu x melakukan pembedahan plastik blh mendatangkan risiko yg m'nyebabkn
lama-kelamaan kulit kita akan m'jd t'lalu kedut dr usia yg sebenar..
penjagaan yg rapi untuk pembedahan plstik memank sukar..sekiranyer xd'jaga ngan betul
mungkin sistem kulit kita akan cepat rosak.

complete..

this is my mine.



my favourite magazine from malaysia
matched for teenagers n complete..!!

sifat manusia sekarang yg suka sangat menyibuk hal orang lain

malam nih memank aku bengang giller ngan owhg yg suka bg
mesej2 yg kurang sopan..!!!org seperti itu bg aku d anggap kurang pandai & bodoh..!!
aku xtaw ar napew ada owhg cam tu yg maseh idup lg didunia yg bersih nih..
kalau xpuas hati street the point ar OK..!!!aku nih bknyer BODODH cam owhg tuu..

pengecut,penakuttt..iman aku masih waras lg..

if aku kata carut2 pown coz ko bg mesej yg memank owhg baca pown
ley wat laporan polis taw..!!

ko jew yg xtaw...bengongg...
 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang