MENANTI KEHADIRAN SI KECIL...

menantikan kehadiran si kecil[si k]
sgt bermkna dlm hidup sesebuah keluarga..tetapi apakn daya kita hanya merancang
tuhan yg m'nentukn..aku sentiasa mendoakan agar si k d'lahirkan dlm keadaan yg sihat dan selamat..

selalunyer aku melihat bayi mereka di dlm wad icu,
kali ni si k aku yg masuk sendri dlm icu tu..
d'lahirkan tanpa m'dgr suara tangisan yg selalu d'laungkn oleh sesetengah bayi,
tetapi,si k tidak..dier t'pkse d'kejarkn ke wad icu..doktor b'tungkus lumus utk
m'yelamatkn si k...mereka tidak henti2 berdoa agar si k dpt d'selamatkn,begitu
juga aku..
kesedihan melihat si k yg t'pkase memakai byk wayar akibat sukar bernafas semasa
d'lahirkn..kesian aku melihat si k berada di wad itu..raut wajah muka yg sungguh comel
tp t'pkse d'msukan ke wad itu dgn d'pasangkn beberapa wayar.
si k yg maseh kecil t'pkse menerima alat bantuan p'nafasan..
tangisan air mata aku jelas kelihatan ketika aku b'doa..segara aku kesatkn air mataku itu.
aku tidak sangka perkara begini boleh t'jd di kalangan keluarga aku.
hendak sahaja aku marah kenapa ia terjadi kpd kami..??kenapa..??
tetapi apakan daya tuhan yg m'tukan..aku memank xboleh menolak segala apa yg t'jd.
aku sekeluarga hanya mampu b'doa agar si k cepat sembuh.AMIN.

0 Conteng Petak Membebel:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang