Spagheti Berkrim

Selamat Malam semua (: . Patutnyer semalam semalam aku update resipi nih tp busy beraya kan ha,aku penat so aku tangguhkan aje..hehe..mybe ade yg taw an masakan nih..xpew ini cara aku ;) kata orang "lain orang lain caranyer"


Bahan :



  • Spagheti (direbus)
  • 2 cawan Air susu fullcream dutch lady (susu jenama lain pown boley,tp aku syorkan dutchlady)
  • 1 ulas Bawang Merah (hirisan)
  • 1 ulas Bawang Putih (hirisan)
  • Sedikit Garam
  • Sedikit Serbuk Organic , Lada sulah dan Lada hitam
  • 1 Sudu Besar Minyak Zaitun
  • Parmesan
  • Cheeze Potong (yg dalam kotak)
  • Bahan Tambahan : Ayam,Udang,Sosej



Cara :



  • Panaskan minyak dan tumis bawang merah,putih hingga kekuningan.
  • Masukan bahan2 tambahan dan biarkan mendidih
  • Tuangkan susu dan masukan cheez biarkan sehingga mendidih dan cheez tu betol2 cair
  • Setelah dah rata semuanyer masukan spagheti dan kacau sehingga okey :)
  • hidangkan mengikut kreativiti korg okey,SIAP !


Selamat Mencuba (:

0 Conteng Petak Membebel:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang