Siapa Pengasas Twitter ?

Haishh korg nih pandai betweet saje tp pengasas dier korg tak tahu kan...ish2..hehe..[ayat bajet2 kan,padahal aku pown sama gak...hee]
okey2,td aku buat entry pengasas blogger kan dan skunk aku nak kasi tahu pengasas twitter selain evanWilliams nih gak..Pengasas twitter yang hensem jugak nih adalah Jack Dorsey..nak tahu ensem ker x g search google wehh sebab pic yg aku letak nti pic lelame saje jerk..haha


about Jack Dorsey :



[Pic dier muda2 kacak dan bergaya weh..haha]

  • bufday dier 19 November 1976 [muda lagi tuh..hee] seorang jurutera perisian dan ahli perniagaan dan dier nih juga yang mencipta Twitter yg paling diketahui umum.
  • Mendapat gelaran berprestij pencipta dibawah umur 35 tahun..[muda lg weh belum cecah 50 ye..haha]
  • Twitter dilancarkan pada ogos 2006 , memiliki batasan hanya 140 word saje yg boleh digunakan per post.
  • antara facebook dan twitter aku xsure mana dahulu..dan aku rasa fb muncul dulu dan skunk ramai orang telah mendaftarkan diri menjadi pengikut twitter..dan xdinafikan twitter bg aku lebih best dr fb..sebab twitter kita boleh post seberapa byk yg mungkin dan kalau fb xley post slalu sebab nti org kata "cari publisiti murahan" ha,kan...pedulikan aje yg penting skunk bg aku twitter dah jd idup aku selepas blogger :) hee..
  • Nak account twitter dier ? sila click  Jack Dorsey

*bila perempuan pula nak cipta laman web begini kan? haha.. aku memank nak buat tp masalahnyer sifat malas tuh sentiasa bersarang ... hehe..

2 Conteng Petak Membebel:

Anonymous said...

Entry dah best cuma penggunaan warna tulisan tidak berapa sesuai dengan warna background. Sakit mata saya nak baca. (*_*)

TeQah Khaire said...

Maaflah sb blog sy ni bru ubah that's whylah die jadi mcm nih.

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang