Yuki Kato Mengata Malaysia =='


Sape dier nih ? pelakon ye ? oopss aku xkenal weh .. aku hanya taw angelina jolie aje .. kah3
Kekalahan Indonesia ditangan Malaysia baru-baru ini di Sukan Sea 2011 bukan sahaja menimbulkan kemarahan peminat bola Indonesia, malahan pelakon Indonesia, Yuki Kato yang berumur 16 tahun turut melampiaskan perasaan marahnya di media Indonesia.
“Kemarin agak kecewa ya waktu di penyisihan grup lawan Malaysia, emang kan mereka masih muda. Masih pada emosi, lapangannya jelek juga, benernya punya peluang. Gak ngejelekin juga, orang Malaysia itu suka pura-pura, banyak akting, gak diapa-apain gitu guling-guling. Kecewa sih, aku kemarin nonton di rumah sama keluarga, pulang sekolah langsung nonton,” ujar Yuki.
Pelakon beragama Islam kacukan Jepun-Indonesia ini juga turut yakin bahawa Indonesia mampu mengalahkan Vietnam di peringkat semi-final dan bertemu dengan Malaysia kembali di perlawanan akhir dan menjadi juara.
Dia turut menambah, “Saya prediksi 2-0, Indonesia 2, Malaysia 0. Eh, kasih satu deh. Serius prediksi gitu,” ujar Yuki.
*aku main futsal pown berlakon weh .. kalau x mcm mana nak menang kan ? nak menang pandai2 lah bawa weh ... ! hidup harus pandai cri jalan bukan tutup jalan (:
*Dipetik dr media OhBulan.com 

3 Conteng Petak Membebel:

Anonymous said...

hahahahahaha..jelaslah ga kenal artis Indonesia..emang artis d negaramu..udah jelek-jelek ga laku lagi !! ga bisa d bandingin sama artis2 Indonesia..lagian yah..negaramu negara islam..tapi tempat judi genting higlandpun legal..belum lagi jualan nomer toto dimana2..munafik !

dan contoh salah satu kemunafikan lagi ada dsini :

http://id.berita.yahoo.com/malaysia-minta-puluhan-ribu-prt-dari-indonesia-043423100.html;_ylt=AnpcZ3GlJj8sR10Hsb_D2yyrjPR_;_ylu=X3oDMTRmb2VtOTJnBGNjb2RlA3ZzaGFyZWFnMnVwcmVzdARtaXQDTmV3cyBmb3IgeW91BHBrZwMzZjQ3NDYzYy02YjFlLTMxNDAtYmM1Mi05MWRlZTIyM2Q5MWMEcG9zAzIEc2VjA25ld3NfZm9yX3lvdQR2ZXIDZTM3ZDI2MzItZGM1Yi0xMWUxLWIzZWYtNDQxYTU0OTA2YTVl;_ylg=X3oDMTM1YW4ybzhpBGludGwDaWQEbGFuZwNpZC1pZARwc3RhaWQDOGNjYWNhZmQtNTA1YS0zZGZlLWE2OGQtMmE1MGFjZWVlOTYwBHBzdGNhdAN0cmF2ZWx8ZGFsYW1uZWdlcmkEcHQDc3RvcnlwYWdl;_ylv=3


malaysia perlukan pembantu rumah Indonesia ?? ga malu ??

kalau ada pembantu d siksa sampe mati..gaji tak d bayar..di hina2..merendahkan bangsa & ngera lainnya..padahal klo d lihat negaramu memang luar negara,tp juga kampung..masih banyak bahkan yg tinggal d KL gaya sprt org kampung,bisalah d lihat dr stylenya..dan kiblat fashion yg lbh condong pada Indonesia.kreatifitas bangsa kami tdk bisa d tandingi dgn bangsa kalian.dan dunia mengakui itu.

bahkan kami bangga merdeka dgn penuh perjuangan..tidak menikmati kemerdekaan hanya dengan tinta hitam !!

jangan sombong kalian...

TeQah Khaire said...

Tak kesahlah kau nak bilang apa aja pada malaysia .. gua tak heran langsung ! gua malas nak gaduh2 sama kalian okeh. Tuhan itu Maha Kaya Dia Maha Mengetahui

Anonymous said...

Indonesia itu miskin,miskin,miskinnnn....weyh sedarla siket oiiii....jangan sesuke aty nak hina Malaysia okk....Malaysia tersenarai Negara terkaya dunia tempat ke 37 berbandeng indonesial tempat ke 67.....buuuuu...poyo benci hateeeeeee...!!

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang