Kenapa Aku Berblog ?

Assalamualaikum dan Selamat Petang Semua (:


Okeh entry kali nih just nak bgtaw dekat mereka2 yg slalu sgt tnye kenapa aku berblog ? nak femes ker ? whatt ? erghhh !!! Apa apa pun moh lah baca .. 


5 sebab kenapa aku berblog :


Intro jap, aku mula berblog sejak 2009 ! 2009 tak silap aku belum lg mendapat sambutan. Aku pown xtaw mcm mne aku boleh pergi 
"Sign Up" nak wat blog ini. Masa tuh juga aku xtaw mcm mne nak berblog, menulis, nak tulis apa lah, nak makeUp2 kan blog ah dan mcm2 lg. Honestly aku ckp yg hujung tahun 2010 brulah aku kembali aktif menulis blog sb time tuh aku dah senang sikit nak g mne2 event yg dianjurkan oleh pihak2 yg tertentu. 
[kdg2 pown aku xupdate blog berbulan lamanya sb byk kerja2 assment yg bertimbun]
Nak blog boleh, but kena rajin update blog dan menarik minat si Pembaca Blog (:

  • Blog bg aku tempat aku mula meluahkan segala2nya disini.[masa tuh memank xtaw nak wat topic ape] hehe
  • Blog utk Share info2 yang Berguna.
  • Aku bukan peminat dlm penulisan, but kerana blog aku terus suka dengan Penulisan !
  • Blog juga menambahkan ramai lg kwn2 (:
  • Blogging adalah cara dapat menajamkan fikiran kerana bukan mudah untuk menghasilkan posting yang baik.



Aku Berblog BUKAN kerana :

  • untuk mendapatkan wang semata2.
  • urmmm be Famous ? i'm not like That ![klau aku nk sgt jd femes nih dah lama aku g kejar Dunia Hiburan tak payah sambunk belajar !]
  • Iktirah blog aku. for what? Tak pernah nak sgt =='

Series memank ada yg bertanya " urmmm berape income yg kau dpt wat blog nih?", "klau kau buat blog tp kau xnak wat duit Stop lah weh berBlog tuh, buang masa." 
Whatt the hell give me the stupid question? hurhh,tak semestinya korg buat blog korg dah boleh kaya weh, pikir terbuka sikit boley? tak faham aku bila mereka anggap kita nih blog utk dptkan duit? padahal b4 nih aku memank dah taw kwujudan Nuffnang and agensi iklan yg lain. Tak taw apa Nuffnang ? Google ok :)

Blog memank boleh dpt duit yg byk, but korg jgn pikir blog nih senang2 aje nak dpt duit sampingan dgn tggi .. kena ada sabarnyer juga ok ! Memank skunk nih TREND rmai gila yg sibuk buat blog but setiap org ada tujuan dia masing2 kita pown xtaw kan. Tp aku rasa yg mana bru nak start wat blog tu, biarlah ikhlas utk menulis .. jgn sebab nak wang, femes ker @apa2 aje lah kan .. sb korg kena engat ramai lg blogger2 yg hebat then mempunyai rating blog yg tggi.


Antara Blog dan Wordpress aku lebih suka Blog (: hehe

*jika niat nak berblog utk mendapatkan wang semata-mata, aku sarankan batalkan saja niat itu, sebab aku yakin xsampai sebulan mahupun seminggu blog itu akan tutup. Jadi keikhlasan juga penting (:



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

3 Conteng Petak Membebel:

P U C A T said...

paling penting adalah niat.hehe

laskar pelangi said...

Hidup blog! Hihihi~~

#tetiba:D

hamzah ian said...

seronok juga buat blog ni.. hehehe

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang