Buat Cheeze Sendiri

Selamat Malam semua (: 
okeh malam nih aku nak kongsi tentang cheeze. Apa itu cheeze? ha, sume pernah makan kan or ada memank tak makan mungkin sebab bau dia kan [mcm mama aku] hehe .. ok kali nih aku nak kongsi mcm mne nak buat cheeze sendiri. Actually, korg bukan "Buat" cheeze tuh tp korg just beli jerk serbuk dia then barulah korg "Buat" = Bancuhlah cheeze tu (: Mudah kan .. 

Makan cheeze tak lah mengemukan sebenarnya tp korg jgnlah tiap2 hari makan bende tuh jer memanklah kan. So, aku just nak kongsi bg penggemar makanan berkeju ini. Sekali sekala makan tak pe (:

Mane nak dapat? urmm aku xtaw lah kalau kat mane2 pasar raya ada jual ker x sebab aku beli nih pown kat online DianCheeze Tp memank jarang lah jumpe mne2 tmpt yg jual serbuk cheeze nih or mybe aku yg xtaw kan ==' hurhh .. 
aku beli yg 200gm = rm14 sahaja.
[nmpk mcm sikit tp sebenarnya kalau dah bancuh 4sudu tuh banyak ok, terpkse simpan lebihan2 kat dlm bekas] 

Taraaa dah siap pown :) 

boleh makan dengan apa2 sahaja ikut tekak masing2 lah ye :)
Selamat Mencuba !

*Kalau korg ada tak boleh bau Cheeze ha aku pula lagilah tak boleh bau Durian boleh bikin aku Migrain ok ==' . Yup, aku xmakan durian tapi tempoyak aku makan :D

2 Conteng Petak Membebel:

lyana kamal said...

Pergh gila lelehan cheese menarik segala saraf2 lyana XD nak jugak tu! post la sini. hehee, kite sama la takboleh bau durian lagikan nak makan boleh koma sambil tunggu pujaan hati datang kasi cium ;D

hamzah ian said...

wow.. nampak sedap!!!

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang