REVIEW : Mael Lambung

Bukan senang nak sruh aku jejak wayang tuh ,iyelah kaki mendownload mcm nih lerr. Pertama kalinya tengok wayang kat kualaSelangor tuh, almaklumlah kitorg dah kelanjur nak balik poli kan so singgah lah tgk wayang yg best2 .. dan akhirnya ini lah yg kitorg tgk. Padahal esok ada paper penting .. ish2 .. Teruk2 kurang fokus study ! HAHA

Sinopsis :

Mengisahkan Mael Lambong lakonan Zizan Razak, seorang penarik kereta professional di Kuala Lumpur. Di sebalik ke-gangsteran Mael Lambong, rupanya tersimpan satu sejarah masa lampau, kisah cintanya dengan Rozie. Mael Lambong merajuk dek pinangannya ditolak oleh ibu Rozie. Alasan ibu Rozie adalah kerana keluarga Mael Lambong tidak setaraf kedudukan dengannya.

Dengan semangat jitu Mael ke Kuala Lumpur demi membuktikan bahawa dia boleh menjadi orang yang lebih berguna. Sewaktu sedang asyik meng- aim kereta untuk ditarik, tiba- tiba Maria (lakonan Juliana Evans) menerjah masuk ke kereta Mael dan menyuruh Mael membawanya keluar dari KL. Jadi kemanakah lokasi mereka yang seterusnya?


Ulasan :
  • Actually kerana watak zizan inilah citer mael lambung nih buat org ketawa. kalau org lain aku rasa tak menjadi kot .. Lgpown mael lambung nih memank dah femes masa ML lg kan. no wonderlah zizan memank best !

  • ada adegan2 fighting antara zizan and jue agak kurang sesuai utk kanak2 melihatnyer .. sb ada maksudnyer tersendiri. sedangkan seat belakang kitorg pown ada group budak lelaki memank gelak abes kaw kaw lah weh . *Sendiri faham lerr..

  • anyway, aku suka watak yg dibawakan oleh jue ini (: tp ada part tuh suara jue nih mcm bukan suara die, suara org len jerk yg digunakan time tuh. tp xtaw lah kan kot2 telinga aku ker yg prob =='

  • ada part bosan juga. dan aku menyampah pula watak si "Tiger" tuh .. haha .. and yg pelakon kurang menyerlah tu [perempuan] lupe nama dia rasanyer die patut kena menyerlahkan lg watak dia, nih aku tgk buat aku nak tido =='




*nak cari filem yg betol2 berkualiti dekat malaysia nih memank payah sebab filem skunk sume stok2 nak moden dan berkemungkinan boleh mempengaruhi mereka2 yg senang terpengaruh ==' 
kdg2 citer2 yg kita rasa tu tak best lah sebenarnya lg bagus dr apa yg kita tengok.


1 Conteng Petak Membebel:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang