Singapore : Part 2

Salam semua. Okeh, actually aku ponteng class gara2 nak g tempat ini lah weh .. haha .. almaklumlah bende free kan nak tggu aku pergi ntah bila masa lah kan .. kah3 .. Ehem rezeki tak baik di tolak kan :)

Universal Studios memank dah lama aku idamkan nak pergi, sedangkan genting yg dekat pown aku belum pergi lg inikn pula uss kan .. aha, ini semua tajaan semata mata .. hehe .. Alhamdulillah. Mesti lah aku teruja giller nak g asyik tgk kat Utube jerk bosan gak an .. and finally, dpt juga menjejakn kaki ke kota singa ini :D

*Untuk mengetahui harga tiket sila ke Tickets Universal Studios Singapore

Apa yang best sangat USS nih ? 



Before nak masuk ke USS moh ler bergambar kan 
[lambang BUMI wajib bergambar.. hehe]
nanti dah penat tak ada feel. Bumi besar ini sebelum pintu masuk ke USS, so xder masalah kalau korg just nak bergmbr even tak masok USS pown
[but, better masok USS weh dh alang2 g sana kan .. hehe]

  • adalah Taman Tema Universal yang keempat dibuka selepas Orlando, Tokyo, Hollywood and yang ini Singapore.
  • Naseb kurang baek apabila USS dipenuhi ramai Giller org gara2 cuti sekolah singapore sama pula dgn malaysia .. [aku bru tahu] masa aku pergi tuh memank sesak abes lah wehh .. Reda aje taw !

Sekitar  Hollywood BoulevardTM

Setiap bangunan memank dia buat sama ala2 style Hollywood 

*aku rasa kalau buat wedding photoshoot pown okeh nih (: hehe

  • keluasan dia adalah .... sangat luas juga sampai kaki aku sakit okeh even aku pakai kasut Flat aje. [Jgn nak pakai heels weh nti korg merana, lg bgus pakai slipper Fipper yang lembut itu , terjamain kaki tak sakit]
  • nak taw x, nk maen sesuatu permainan tuh kan entrance die perghhh punyalah jauh juga nak berjalan weh, kena naek tgga lagi .. huhu .. Kalau ramai giller memank masak abes lah weh kalau org ramai mcm aku pergi nih =='

Sekitar  America’s biggest and grandest city
*tak dpt jumpe klon Marilyn Monroe
  • Mula2 aku masuk "Light, Camera and Action" nih kan memank aku rasa nak kluar time tuh gak ouh tp bila dah lame sikit tuh nak ke Pintu Exit seterusnyer an aku rasa tak jd keluar sebab Pintu kedua tuh menunjukan mcm mana set mengarahkan sesuatu filem dan kesan khas sound effects untuk ribut taufan, gempa bumi, air hujan ,sebuah kapal kargo melanggar bangsal, tingkap pecah, air berapi, set terbakar memank real betul. Terbaekkk !!!!!!! 
  • Best juga weh rasa nak masuk lagi tuh, tak puas tgk ok. Terfikir mcm mana lah diorunk setupkan semua itu kan sedangkan bangunan itu nampak mcm sangat kecil aje.



  • Tapi korg xperlu risau berapa lama nak tggu sebab dekat setiap game ada satu board masa, so nti korg boleh tahu berapa lama lg korg nak kena tggu utk game itu. so, korg ley jimat masa g tempat len dulu.
  • dan paling sadis giller adalah surau dekat sana mcm BILIK STOR! aku ulang lagi "BILIK STOR" bayangkanlah ramai org muslim nak solat tp bilik solat itu hanya mampu muat 3 ORANG sahaja and then 1Tempat Wudhuk sahaja okeh ! Betapa kejamnyer pihak pengurusan sana tak nak sediakan ruang solat yang selesa utk orang muslim ! KEDEKUT ker hape ==' nih baru dekat singapore if dekat negara luar ntah mcm mana lah kan =,= *Just kesian dekat budak2 melayu yg kerja kat sana lah kan.
  • Aku rasa berbaloi juga lah dengan harge tiket yg dibeli ini kan. Hurmm kedai2 souviner tak payah nak cari yg murah sebab sana sume harge sama saja.
  • Nak meet and greet ngan character ini semestinya kena beratur bagi mengelakan PEREBUTAN .. HaHa ..

Meet and Greet Sesame Street 
. Red Elmo ada tapi aku malas nak Q*

*Next sambunk Part 3 nanti. Selamat Malam !

0 Conteng Petak Membebel:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang