Sehangat Emosi


Assalamualaikum dan Selamat Malam 

Lama juga dah tak berblog kan. Hihi!!!! Now aku dah pon Bekerja tp Niat nak kerja dalam sebulan jer, lepas tu resign g masuk tempat practical aku yg dulu .. hehe .. Mcm ape jer kan. *buang masa dan tenaga. Haha ! Disebabkan aku jarang buat story yg beremosi kan. So, malam ini mungkin aku buat luahan hati aku yang dah sakit ini.
Dulu setiap hari matahari selalu pancarkan sinaran itu dekat diri ini. Tp sekarang, ia tidak lagi menyinar malah hari hari aku rasakan kegelapan setiap kali bangun dari tidur. Kecewa, Marah, Sedih, Bengang dan ++++++ semua itu lumrah hidup manusia kan. Tapi kalau bila kita bagi peluang dekat orang tu tapi orang tu xpernah nak hargai kita balik macam mane? Masih nak bagi lagi ker peluang dekat orang itu? Ya Allah, bantulah aku dalam mencari jalan penyelesaian ini.

Hati perempuan memang lembut, tapi bila sekali kau mainkan dia aku tak rasa ada jalan penyelesaian yang menyinar atau mungkin kecewa yang kau dapat kan. Kenapa orang suka menipu? Tipu benda lain xpe lagi tp bila tipu yang melibatkan perasaan seseorang itu sudah pasti aku rasa kau dah boleh angkat kaki lah kan. Untungnya kalau kau dapat orang yang penyabar ala2 dalam cerita “Setia Hujung Nyawa” kan. But ehhhh HELLO ! itu hanya cerita semata mata tau dalam dunia nih jarang sekali ada perkara sebegitu terjadi kan. Tapi kalau ada pun aku RESPECT lah orang tu kan sebab teramat amat Penyabar dan sentiasa berusaha untuk mempertahankan sesuatu perkara.

Take time untuk diri sendiri. Fikirkan mana yang terbaik. Nasihat kawan kawan Penting ! Walaupun mereka tak hebat mana sekurang2nye mereka ada pengalaman dan pengajaran dan boley juga sebagai panduan nasihat untuk kawan kawan diorg yang terjadi macam ini. Aku tahu mungkin ada yang tak faham apa yang aku luahkan ini, it’s okey. Ini hanya luahan aku jer. Lagipun kalau aku bercerita lebih detail, alamatnya tak habes sampai kesudahlah kan. Silap silap boleh jadikan “Novel” kot. Haha !

*Aku bangga ada kawan-kawan yang ambil berat terutama sekali kawan-kawan Poli aku merangkap housemate aku. Even diorg ni annoying kan diorg ni lah yang banyak memberi nasihat2. Yelah bila kita duduk satu rumah ni dah macam sebuah family tau. Berpisah sekalipun berhubung antara satu sama lain masih kekal. 

1 Conteng Petak Membebel:

Elya Roza said...

btol dik..nasihat kawan2 penting:)

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang