REVIEW : Percy Jackson - Sea Of Monsters

Assalamualaikum dan Selamat Petang 

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada pembaca blog :) Raya tahun ni okey ke tak okey ? Raya taun ni aku macam biasa okey dan bersederhana, tapi tu lah setiap kali kalau balik melaka ker, xkire lah raya atau bukan raye. Orangnye memanjang jer tak lekat kat rumah nak borak2 nak nenek ker ape, ade jer projek merayau2 dengan cousin die tu. hehe 

Balik kampung aku memang takde mase nak ber'blog, facebook ker twitter atau insta2 nih .. Memang mase tu kali ni byk abes berjalan kesane kemari. So, ni aku bru smpai KL aleh2 masuk bilik terus on lappy dengan barang2 masih fresh lg dlm beg. haha .. Mujurlah esok aku cuti extra lagi, Rabu bru start keje. Takley cuti lelame, kang nanti gaji aku kene potong. Sedey tau. Meh lah bg aku duet raye. hehe ..

Okey kali ni aku nk buat review filem "Percy Jackson" :

  • Durasi masa dalam 1jam 30minit jer, cerita ni tak lame. Tapi jalan penceritaan die buat kita rase lame. *bagi aku lah
  • Kesinambungan dari Part yang dulu, korang rase takde ke sambungan lepas citer ni ? Haa semestinye ade okey. 
  • Permulaan penceritaan menggambarkan masa mereka zaman kanak2 macam mane kawan baik mereka "Thalia" menyelamatkan kawan2 die semasa mereka dikejar oleh kaum "Cylop"
  • Thalia terbunuh dan mayat die menjadi pokok ajaib untuk menjaga keselamatan kem itu.
  • Part Percy dan Clarrise dalam game "menara halangan" memang best, buat fear factor macam tu baru thrill tau. 
  • Kemudian munculnye adik kandung percy "Tysons dr kaum cylops". Annabeth tak suka dengan tyson sebab die kaum cylops yang membunuh kawan baik mereka "Thalia"
  • Tyson (bermata satu) ngeri pula tp not bad lah, hehehe .. Kelakar pun ade.
  • Luke kawan baik mereka mengkhianat mereka apabila die telah meracunkan pokok ajaib dan melepaskan seekor lembu jantan yang ganas untuk membunuh percy dan memusnahkan kem tersebut. 
  • Untuk memulihkan balik pokok ajaib, mereka terpaksa mencari bulu emas biri2 yang terletak di kawasan gua yang dijaga oleh "Cylop" Percy dan Luke berebut utk mendapatkan bulu emas itu. 
  • Akhir penceritaan mesti korg rase sedih sebab Tyson tu mati demi menyelamatkan abang die "percy", Cerita macam ini memang ade emosi even takbyk pun ade lah gak part2 terselit kan. Tapi betul ker tyson tu mati ? Hehehe, kenalah tengok okey :)
  • Berjaya atau tidak mereka mendapatkan bulu emas biri2 tu, dan boley ker bulu itu memulihkan semula Pokok Ajaib tu, kenelah tengok kan. Disebalik ending ade kisah yang mengejutkan juga. hehe .. 
  • Cerita ini aku sarankan korang tengok biasa je, Tak payah tengok 3D sebab tak banyak effect die yang best. 
  • Rating yang aku bagi cume 3.6/5 sahaja :) *Dah 3 Kali aku tengok "The Conjuring" dekat online movie. hehe .. 
*Next Movie : R.I.P 




3 Conteng Petak Membebel:

Bahrain Ramlan said...

aku nak tgk conjuring...

TeQah Khaire said...

Tengok wayang tau baru syokk nak mejerit. hehe

Ija Zamri said...

The Conjuring mantop!

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang