Undangan Tidak Bernilai

Assalamualaikum dan Selamat Malam 

Alhamdulillah office baru semakin besar dan selesa. Yang kurang selesa itu telah pun dipagar dengan bacaan yassin dan doa selamat. Semakin lama aku semakin hilang untuk menaip entry .. Macam2 tau nak dicerita tapi sibuk dengan kerjaya yang tak seberapa ini. hehe .. 

Okey2 entry kali ni mybe ade sedikit terasa hati dan emosi bagi aku lah. Kejadian berlaku disebabkan Udangan Majlis Perkahwinan dari kawan aku masa zaman sekolah menengah. Seriesly aku tak sangka bende macam ni boley berlaku.

Dari KL ke Melaka bukan macam kau nak pergi dari Au Keramat ke Wangsa Walk, itu semua pergi dengan wang bukan dengan pasir. Tapi tak disangka2 apabila kami diundang utk menghadiri majlis akad nikahnye seperti rasa mahu berpatah balik ke KL okey. Aku bukanya nak layanan VVIP just layanan dari seorang kawan yang susah payah datang Majlis kau then kau buat layan dan tak layan je. Kau tau x, nilai seorang persahabatan tu macam mana ? Bukan boley dibeli dengan emas tau. Even jauh mana kau duduk pun kita masih boleh berhubung tapi bila dah sekian lama tak jumpa, kau buat tak endah je ngan kitorg. 

Disebabkan kejadian itu kitorg CANCEL terus nak pergi majlis resipsi kau dekat dewan taming sari tu. Sebab aku terasa hati dengan sikap kau layan kitorg kan. Perli2 kitorg masa nak amik gambar dengan kau, termasuk dua orang pengapit kau tu. No respect langsung, Mulut pedas gila. 

Parents kau penyelamat kami, kalau tak kerana parents kau yang baik layan kitorg tu memang dah lama aku berambus macam tu tau. Kau sibuk sangat ngan kawan baru kau tu kan, kitorg datang jauh2 nih kau tak hargai langsung, kalau taknak hargai aku xpe but hargai lah kawan masa kecik kau yang berjiran ngan kau. Kau tak excited langsung jumpa kitorg. Aku tak tahu kawan jenis ape yang aku berkawan ni. 

Apa pun bende dah terjadi, then aku halalkan apa yang terjadi dengan rela hati. 
Semoga Kau berbahagia. 
Bukan nak mengaibkan kau, but nak sedarkan kau betapa Nilai Persahabatan bukan macam SAMPAH okey. Hargailah kawan2 kau tak kesahlah yang dulu ataupun sekarang.

Location : Homestay Bakti, Bukit Katil Melaka.

Selesa juga duduk dekat homestay ni, Save bagi yang Single macam kitorg ni .. Hehe Menikmati suasana kampung tau memang seronok duduk dekat situ.



Pengantin Perempuan tu selaku kawan Kitorang masa zaman sekolah menengah. Sepatutnya pengapit takpayah nak masuk dalam gambar orang kan == Menyampah aku.


Location : Bandar Hilir, Melaka 

Disebabkan kitorang tak pergi Majlis hari esoknya tu, semua sepakat jalan2 dekat melaka sambil menikmati cendol yang terbaik disekitar kawan bangunan bandar hilir ni. Memang best tau.





Pandai juga abang cendol ni Snap pic ni .. Hehe :) 
Cendo Ice Cream RM 3.50, Cendol durian dia sedap duria fresh punya.


Okey next entry tak tahu apa lagi. Nak tengok movie Insidious 2 pun belum berkesempatan.


0 Conteng Petak Membebel:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Reserved to Teqah Khaire
Design by Cik Kumbang